Help! Skype for business

Ik kom er niet in

1. Heeft u een mailaccount van uw organisatie? Als externe gast lukt het vaak alleen om deel te nemen via de browser (web app).

Kijk voor meer instructies op de site van Skype for business.

Ik heb geen geluid

1. Bij gebruik van externe speakers: zijn ze goed aangesloten?

2. Kiest Skype de juiste audio-output

3. Staat uw volume hoog genoeg?
Controleer dit bij de speakers/koptelefoon e.d. zelf, op uw device en in Skype.
In Windows 10: kijk bij het Luidspreker icoontje onderaan in uw taakbalk. 

4. Is de driver van uw audio up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Speakers in taakbalk Windows

De mensen horen mij niet (goed)

IS AAN –> 

Skype microfoon aan icoontje

IS UIT –> 

Skype microfoon uit icoontje

1. Heeft u de microfoon in Skype aanstaan? Heeft iemand anders u gemute?

2. Kiest Skype de juiste microfoon?

3. Is er geen achtergrondgeluid, zit u dicht genoeg op de microfoon en praat u duidelijk?

4. Staat uw microfoon luid genoeg ingesteld? In Windows 10 kunt u dit aanpassen. 
Zoek daarvoor in uw taakbalk naar ‘Sound’ of ‘Geluid’ –> Ga naar Input –> Klik op Device Properties –> Test het volume en pas het aan. 

5. Heeft u Skype toestemming gegeven om uw microfoon te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Microfoon. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Skype for business. 

6. Is de driver van uw microfoon up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Ik kan de tolk niet vinden

1. Staat Skype op de galerieweergave ingesteld? 

2. Deelt iemand zijn scherm en ziet u daardoor de tolk niet (goed) meer? Klik dan op één van de deelnemers. 

3. Heeft u de deelnemerslijst open? Daar kunt u zoeken.

4. Hebben mensen hun naam ingevuld?  

De mensen zien mij niet

IS AAN –>

Skype video aan icoontje

IS UIT –>

Skype camera uit icoontje

1. Heeft u de camera in Skype aanstaan?

2. Heeft u uw webcam niet afgeplakt?

3. Heeft u Skype toestemming gegeven om uw camera te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Camera. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Skype for Business.  

Ik zie de tolktekst niet (goed)

Gaat het om de Text on Tap Overlay? 

Bekijk dan deze instructies. 

Het geluid zingt rond

1. Maken alle deelnemers gebruik van een headset of een externe microfoon? Dit kan helpen tegen rondzingend geluid en storende bijgeluiden. 

2. Heeft iedereen het geluid op het juiste volume? Geluid kan gaan rondzingen als iemand het geluid te hard heeft staan en de geluidsbron (zoals speakers) te dicht op de microfoon staat.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ga naar de inhoud