Help! Zoom

Ik kom er niet in

1. Heeft u de juiste meeting ID en wachtwoord ingevuld? Probeer het anders via een uitnodigingslink. 

2. Heeft u Zoom geïnstalleerd op uw device?

Ik heb geen geluid

1. Bij gebruik van externe speakers: zijn ze goed aangesloten?

2. Kiest Zoom de juiste audio-output?

3. Staat uw volume hoog genoeg?
Controleer dit bij de speakers/koptelefoon e.d. zelf, op uw device en in Zoom.
In Windows 10: kijk bij het Luidspreker icoontje onderaan in uw taakbalk. 

4. Is de driver van uw audio up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Speakers in taakbalk Windows

De mensen horen mij niet (goed)

IS AAN –> 

Zoom audio icoontje aan

IS UIT –> 

Zoom audio icoontje uit

1. Heeft u de microfoon in Zoom aanstaan? Heeft iemand anders u gemute?

2. Kiest Zoom de juiste microfoon?

3. Is er geen achtergrondgeluid, zit u dicht genoeg op de microfoon en praat u duidelijk?

4. Staat uw microfoon luid genoeg ingesteld? In Windows 10 kunt u dit aanpassen. 
Zoek daarvoor in uw taakbalk naar ‘Sound’ of ‘Geluid’ –> Ga naar Input –> Klik op Device Properties –> Test het volume en pas het aan. 

5. Heeft u Zoom toestemming gegeven om uw microfoon te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Microfoon. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Zoom. 

6. Is de driver van uw microfoon up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Ik kan de tolk niet vinden

1. Staat Zoom op de galerieweergave ingesteld? 

2. Deelt iemand zijn scherm en ziet u daardoor de tolk niet (goed) meer? Klik dan op één van de deelnemers. 

3. Heeft u de deelnemerslijst open

4. Heeft u de tolk vastgepind? U kunt het beeld ook groter en kleiner maken door te slepen.

5. Hebben mensen hun naam ingevuld

De mensen zien mij niet

IS AAN –>

Zoom video coontje aan

IS UIT –>

Zoom video icoontje uit

1. Heeft u de camera in Zoom aanstaan?

2. Heeft u uw webcam niet afgeplakt?

3. Heeft u Zoom toestemming gegeven om uw camera te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Camera. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Zoom.  

Ik zie de tolktekst niet (goed)

Gaat het om ondertiteling in Zoom zelf?

1. Heeft de organisatie van de meeting dit juist ingesteld?

2. Heeft u op het icoontje CC voor Closed Captions geklikt? 

3. Zijn de letters groot genoeg? Zo niet, volg dan deze instructies

4. Heeft u het chatvenster open staan? Zo niet, dan komt de chat als vervelende pop-ups over de ondertiteling heen. 

Gaat het om de Text on Tap Overlay? 
Bekijk dan deze instructies. 

Het geluid zingt rond

1. Maken alle deelnemers gebruik van een headset of een externe microfoon? Dit kan helpen tegen rondzingend geluid en storende bijgeluiden. 

2. Heeft iedereen het geluid op het juiste volume? Geluid kan gaan rondzingen als iemand het geluid te hard heeft staan en de geluidsbron (zoals speakers) te dicht op de microfoon staat.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content