Ik kom er niet in
1. Heeft u een Office 365 (Outlook)-account?
2. Heeft de ICT van uw organisatie Teams zo ingesteld dat u autorisatie hebt?
3. Kloppen uw mailadres en wachtwoord?
Voor info over de betekenis van bepaalde meldingen, kijk hier.
Ik heb geen geluid
1. Bij gebruik van externe speakers: zijn ze goed aangesloten?
2. Kiest MS Teams de juiste audio-output?
3. Staat uw volume hoog genoeg?
Controleer dit bij de speakers/koptelefoon e.d. zelf, op uw device en in MS Teams.
In Windows 10: kijk bij het Luidspreker icoontje onderaan in uw taakbalk.
4. Is de driver van uw audio up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’.
De mensen horen mij niet
IS AAN –>
IS UIT –>
1. Heeft u de microfoon in Teams aanstaan?
2. Kiest MS Teams de juiste microfoon?
3. Is er geen achtergrondgeluid, zit u dicht genoeg op de microfoon en praat u duidelijk?
4. Staat uw microfoon luid genoeg ingesteld? In Windows 10 kunt u dit aanpassen.
Zoek daarvoor in uw taakbalk naar ‘Sound’ of ‘Geluid’ –> Ga naar Input –> Klik op Device Properties –> Test het volume en pas het aan.
5. Heeft u MS Teams toestemming gegeven om uw microfoon te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Microfoon. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek MS Teams.
6. . Is de driver van uw microfoon up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’.
Ik zie niet wie aan het woord is
1. Staat Teams op de galerieweergave ingesteld?
2. Deelt iemand zijn scherm en ziet u daardoor de sprekers niet (goed) meer? Klik dan onderaan op één van de deelnemers.
3. Heeft u de deelnemerslijst open? Daarmee wordt de deelnemer waar geluid vandaan komt vet omrand.
4. Heeft u de (verkeerde) spreker vastgepind? U kunt ook de tolk vastpinnen als u die graag in beeld wilt houden.
5. Hebben mensen hun naam ingevuld? Laat uw muis rusten op een deelnemer om zijn naam even te zien.
De mensen zien mij niet
IS AAN –>
IS UIT –>
1. Heeft u de camera in Teams aanstaan?
2. Heeft u uw webcam niet afgeplakt?
3. Heeft u MS Teams toestemming gegeven om uw camera te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Camera. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek MS Teams.
4. Heeft u de camera uit in elk ander programma?
5. Is MS Teams uw actieve venster? Het kan zijn dat uw camera wordt uitgezet zodra u op uw telefoon of tablet in een ander venster of programma bezig bent.
Het geluid zingt rond
1. Maken alle deelnemers gebruik van een headset of een externe microfoon? Dit kan helpen tegen rondzingend geluid en storende bijgeluiden.
2. Heeft iedereen het geluid op het juiste volume? Geluid kan gaan rondzingen als iemand het geluid te hard heeft staan en de geluidsbron (zoals speakers) te dicht op de microfoon staat.