Help! Jitsi

Ik kom er niet in

1. Heeft u het juiste wachtwoord ingevuld? Bij twijfel, vraag het aan diegene die de meeting heeft georganiseerd.

Ik heb geen geluid

1. Bij gebruik van externe speakers: zijn ze goed aangesloten?

2. Kiest Jitsi de juiste audio-output?

3. Staat uw volume hoog genoeg?
Controleer dit bij de speakers/koptelefoon e.d. zelf, op uw device en in Jitsi. 
In Windows 10: kijk bij het Luidspreker icoontje onderaan in uw taakbalk. 

4. Is de driver van uw audio up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Speakers in taakbalk Windows

De mensen horen mij niet (goed)

IS AAN –> 

Jitsi icoontje microfoon aan

IS UIT –> 

Jitsi icoontje microfoon uit

1. Heeft u de microfoon in Jitsi aanstaan? Heeft iemand anders u gemute?

2. Kiest Jitsi de juiste microfoon?

3. Is er geen achtergrondgeluid, zit u dicht genoeg op de microfoon en praat u duidelijk?

4. Staat uw microfoon luid genoeg ingesteld? In Windows 10 kunt u dit aanpassen. 
Zoek daarvoor in uw taakbalk naar ‘Sound’ of ‘Geluid’ –> Ga naar Input –> Klik op Device Properties –> Test het volume en pas het aan. 

5. Heeft u Jitsi toestemming gegeven om uw microfoon te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Microfoon. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Jitsi. 

6. Is de driver van uw microfoon up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Ik kan de tolk niet vinden

1. Deelt iemand zijn scherm en ziet u daardoor de tolk niet (goed) meer? Klik dan op één van de deelnemers. 

2.Heeft u de deelnemerslijst open

3. Hebben mensen hun naam ingevuld?

De mensen zien mij niet

IS AAN –>

Jitsi icoontje video aan

IS UIT –>

Jitsi icoontje video uit

1. Heeft u de camera in Jitsi aanstaan?

2. Heeft u uw webcam niet afgeplakt?

3. Heeft u Jitsi toestemming gegeven om uw camera te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Camera. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Jitsi.  

Ik zie de tolktekst niet (goed)

Gaat het om de Text on Tap Overlay? 

Bekijk dan deze instructies. 

Het geluid zingt rond

1. Maken alle deelnemers gebruik van een headset of een externe microfoon? Dit kan helpen tegen rondzingend geluid en storende bijgeluiden. 

2. Heeft iedereen het geluid op het juiste volume? Geluid kan gaan rondzingen als iemand het geluid te hard heeft staan en de geluidsbron (zoals speakers) te dicht op de microfoon staat.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ga naar de inhoud