Help! Cisco Webex

Ik kom er niet in

1. Heeft u Cisco Webex geïnstalleerd op uw device?

Ik heb geen geluid

1. Bij gebruik van externe speakers: zijn ze goed aangesloten?

2. Kiest Webex de juiste audio-output? (pag. 7)

3. Staat uw volume hoog genoeg?
Controleer dit bij de speakers/koptelefoon e.d. zelf, op uw device en in Webex.
In Windows 10: kijk bij het Luidspreker icoontje onderaan in uw taakbalk. 

4. Is de driver van uw audio up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Speakers in taakbalk Windows

De mensen horen mij niet (goed)

IS AAN –> 

Cisco Webex microfoontje aan icoon

IS UIT –> 

Cisco Webex microfoontje uit icoon

1. Heeft u de microfoon in Webex aanstaan?

2. Kiest Webex de juiste microfoon? (pag. 7)

3. Is er geen achtergrondgeluid, zit u dicht genoeg op de microfoon en praat u duidelijk?

4. Staat uw microfoon luid genoeg ingesteld? In Windows 10 kunt u dit aanpassen. 
Zoek daarvoor in uw taakbalk naar ‘Sound’ of ‘Geluid’ –> Ga naar Input –> Klik op Device Properties –> Test het volume en pas het aan. 

5. Heeft u Webex toestemming gegeven om uw microfoon te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Microfoon. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Webex. 

6. Is de driver van uw microfoon up-to-date? In Windows 10: Ga naar uw Device Manager/Apparaatbeheer –> Audio inputs and outputs –> Rechtermuisknop ‘Update driver’. 

Ik kan de tolk niet vinden

1. Staat Webex op de rasterweergave ingesteld? (pag. 27)

2. Deelt iemand zijn scherm en ziet u daardoor de tolk niet (goed) meer? Klik dan op één van de deelnemers. 

3. Heeft u de deelnemerslijst open

4. Hebben mensen hun naam ingevuld

De mensen zien mij niet

IS AAN –>

Cisco Webex video aan icoontje

IS UIT –>

Cisco Webex video uit icoontje

1. Heeft u de camera in Webex aanstaan?

2. Heeft u uw webcam niet afgeplakt?

3. Heeft u Webex toestemming gegeven om uw camera te mogen gebruiken? Zo niet, open dan de Systeeminstellingen op uw device –> Ga naar Privacy –> Camera. Vink aan dat apps toegang hebben en specifiek Webex.  

Ik zie de tolktekst niet (goed)

Gaat het om de Text on Tap Overlay? 

Bekijk dan deze instructies.

Het geluid zingt rond

1. Maken alle deelnemers gebruik van een headset of een externe microfoon? Dit kan helpen tegen rondzingend geluid en storende bijgeluiden. 

2. Heeft iedereen het geluid op het juiste volume? Geluid kan gaan rondzingen als iemand het geluid te hard heeft staan en de geluidsbron (zoals speakers) te dicht op de microfoon staat.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content